Masina nu mai porneste. Sfaturi remedii si simptome rapide

Poate ti s-a intamplat macar o data in viata de sofer sa te urci la volanul masinii, sa bagi tacticos cheia in contact, sa dai la cheie si masina sa rada de tine, adica sa nu porneasca. In acest caz este bine sa ai cateva cunostinte tehnice de baza legate de functionarea motorului masinii astfel incat sansele de a remedia problema pe loc sa fie mai mari.


Un alt aspect pentru care este bine sa cunosti putin din punct de vedere tactic principiul de pornire al masinii este si faptul ca nu ai sa mai fi nevoit sa apelezi la serviciile unui service auto pentru a-ti remedia problema, cel mai costisitor fiind momentul in care iti duci masina la service pe platforma.

Primul lucru pe care eu l-as face atunci cand masina nu mai porneste este sa verific daca bateria masinii este ok. Deschide capota masinii si verifica bateria si bornele bateriei. De regula iti dai seama ca este o problema cu bateria masinii daca invarti la cheie, motorul invarte insa foarte slab, fara puterea de a porni masina. In acest caz va fi necesar un schimb al acumulatorului auto. Inainte de schimba bateria masinii poti face si o verificare a acumulatorului urmand pasii de aici.

In cazul in care depistezi faptul ca bateria auto ese descarcata ca si solutie de moment poti apela la un prieten care sa “iti dea curent”. Cu ajutorul unor cabluri speciale se leaga cate un fir de cate o borna a bateriei, unind practic borna de plus a masinii tale cu cea a masinii functionale, la fel si cu bornele de minus. Cu masina prietenului pornita si turata va trebui sa invarti cheia in contact iar daca problema era bateria masina ta ar trebui sa porneasca imediat. Dupa ce ai pornit masina incearca sa nu opresti motorul 10-15 minute pentru a-i oferi timp de incarcare acumulatorului tau.

Citeste: Cum se schimba un acumulator auto

Pentru masinile cu transmisie automata urmareste sa ai schimbatorul de viteze pe pozitia “N”. Poate fi de vina un comutator si masina sa nu vrea sa mai porneasca cu schimbatorul in pozitia “P”. O alta cauza pentru care masina nu porneste poate fi si faptul ca in rezervor este prea putin combustibil sau deloc. Au existat cazuri cand masina nu a pornit si pentru faptul ca avea activ un sistem anti-furt, de la caz la caz.

Daca nici unul dintre aceste motive nu se potriveste cu problema ta urmareste daca ai aprins vreun martor in bord.

Exista cazuri cand masina nu porneste si din cauza ca ai o compresie scazuta in cilitrii, cureaua de la distributie este rupta, bobina de inductie este defacta, bujiile sau fisele sunt defecte. Aceste aspecte le poate identifica de regula un specialist. In cazul cel mai trist exista si posibilitatea defectarii computerului de bord.

O alta varianta pentru care masina sa nu porneasca este si defectarea electromotorului sau contactului. In acest caz atunci cand invarti cheia in contact motorul nu ar trebui sa invarta deloc auzindu-se doar un mic “tzac” la volan.

Eu personal am avut o data probleme si cu chipul cheii, fiindu-mi necesara cheia de rezerva. In acel moment chipul cheii principale nu mai era vazut de masina, motorul invartea cand dadeam la cheie dar nu pornea. De retinut este faptul ca atunci cand ai o astfel de problema nu are rost sa iti pui problema ca s-a descarcat bateria de la cheie, cip-ul neavand nici o legatura cu bateria.



Pareri sau sugestii pentru mine?
Da-mi de veste si de restul ma ocup eu!

Comments

  1. By Floress

    Reply

  2. By Denisa

    Reply

  3. By Emil

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *